Kitty Kaki Empat temani 'Abang Askar' Mencuri Hati Netizens '

Kitty Kaki Empat temani  'Abang Askar'  Mencuri Hati Netizens '

Kitty Cat Bertugas Bersama 'Abang Askar' Di KL Semasa MCO Mencuri Hati Netizen

Terima kasih atas perkhidmatan anda, bulu kecil

Jumaat, 10 April 2020 

Oleh: Aizuddin Saad / NST

Aww!

Kerajaan telah melaksanakan Perintah Kawalan Gerakan Terkuat (EMCO) di beberapa kawasan dan bangunan di seluruh negara, dan yang terbaru adalah Rumah Besar Selangor di Jalan Masjid India. Pegawai penguatkuasa undang-undang telah meletakkan halangan dan kawat duri untuk mengelakkan penduduk meninggalkan rumah mereka selepas 15 kes direkodkan di kawasan itu. 


Polis dan anggota tentera juga telah dikerahkan ke kawasan lelaki itu tetapi ada satu penguat kuasa undang-undang yang bertugas yang semua orang berminat - kucing kucing.

Foto ini menyuntik semangat kepada seluruh rakyat Malaysia.

Sahabat yang layak

#dudukrumah # covid19 #kitajagakita 

Kucing jalanan menemani seorang ahli ATM yang berkawal di kawasan flat Selangor Mansion berikutan penemuan kes Covid-19 ketika pelaksanaan PKPD di Masjid India, Kuala Lumpur. FOTO AIZUDDIN SAAD pic.twitter.com/dSwpbAki0g - Harian Metro (@hmetromy) 9 April 2020


Foto rakan kucing kami yang menghidupkan kawasan itu dengan seorang askar menjadi viral baru-baru ini. Netizens tertarik dengan pertemuan mereka dan ada juga yang berspekulasi - berseloroh, tentu saja - bahawa kucing sebenarnya merupakan ejen yang menyamar.

Tu kucing menyamar. - Mustang (@azmihatta_) 9 April 2020

Segarang tentera yg bawa senjata, tetap akan kalah dengan kecomelan kucing .. Comey  - miss SLNP (@MissSlnp) April 9, 2020



Dia nak jadi askar bila besar nanti tu. - Dr.Panda #StayAtHome (@ Azri_71) 9 April 2020


Meow: bang askar ... ooo bang askar. Ada kerja kosong tak? - FarahShahida (@aikoFarah) 9 April, 2020 Baiklah, semasa ujian masa ini, ini perkara-perkara kecil yang membantu meringankan mood walaupun seketika. 


Terima kasih kepada semua anggota polis dan anggota tentera kami (termasuk kucing) untuk bekerja tanpa henti untuk negara. Anda adalah wira kami!


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sedih apabila melihat dua keadaan berbeza di Pasar Borong Selayang.

kkm tarik keluar 10 ubat gastrik risiko kanser