Mengewangkan blog anda.

Mengewangkan blog anda.

Walaupun terdapat puluhan cara untuk mengewangkan blog anda, sebenarnya ada lapan kaedah teras yang akan membantu anda menjana pendapatan yang sihat dari usaha anda. 

1. Pemasaran gabungan

Salah satu kaedah yang paling popular untuk mengewangkan blog adalah memanfaatkan pemasaran afiliasi. Ini sangat berguna apabila anda baru memulakan dan anda tidak mempunyai produk atau perkhidmatan anda sendiri untuk dijual. Yang harus anda buat ialah mengembangkan kandungan yang pada akhirnya akan selaras dengan apa sahaja tawaran afiliasi yang anda rancangkan. 

Contohnya, jika anda menjalankan blog kecergasan, anda boleh menjual kesihatan gabungan, penurunan berat badan atau makanan tambahan badan dengan mudah. Oleh kerana kandungannya sudah menarik orang yang berminat dengan kecergasan, menjual jenis produk ini membantu anda membuat aliran pendapatan pasif yang hampir automatik . 

2. Iklan

Walaupun kebanyakan orang mungkin berpendapat bahawa menambahkan beberapa iklan bayar per klik (PPC) akan menjadi cara yang baik untuk menjana banyak wang dengan blog mereka, kecuali jika anda mempunyai jumlah lalu lintas yang besar - seperti dalam 10,000+ pengunjung sehari atau lebih - - pendapatan akan sedikit yang terbaik. Pendapatan sebenar di sini tidak bermula sehingga anda melepasi kira-kira 100,000 pelawat setiap hari. 

Namun, anda dapat dengan mudah merundingkan syarat secara langsung dengan pengiklan dengan menggunakan iklan bergambar dan bukannya iklan PPC. Selagi iklan tersebut berada dalam niche atau industri khusus anda, anda mungkin dapat merundingkan jumlah yang jauh lebih kompetitif daripada pendapatan dari iklan PPC standard. 

3. Pemasaran e-mel

Salah satu kaedah paling berkesan untuk menjana wang dari blog anda adalah secara langsung melalui pemasaran e-mel. Tetapi untuk berjaya, anda perlu membina senarai anda. Sama ada anda mempromosikan kemas kini blog atau membuat magnet utama, gunakan salah satu platform pemasaran e-mel yang lebih popular seperti ConvertKit , Aweber atau InfusionSoft untuk melaksanakan sistem yang diperlukan untuk memulakan pemasaran melalui e-mel. 

Dengan membina ikatan yang kuat dan hubungan dengan pembaca anda, anda dapat menjana sejumlah wang dengan berkesan melalui pemasaran produk dan perkhidmatan anda sendiri bersama dengan tawaran afiliasi secara langsung melalui e-mel. Anda boleh menjana pendapatan sekitar $ 1 setiap pelanggan setiap bulan. 

4. Jual ebook

Ebook menawarkan jalan yang agak cepat untuk menjana wang dari blog anda. Kembangkan ebook yang sesuai dengan kandungan blog anda. Ebook bukan fiksyen agak mudah dibuat, dan jika anda mengajar kemahiran yang sukar diperjuangkan oleh banyak orang, kemungkinan ebook akan menghasilkan keuntungan yang sihat. 

Anda boleh mempromosikan ebook anda dengan mudah melalui blog anda dengan membuat kandungan menarik yang akan menarik orang, kemudian menarik mereka dengan ebook anda. Anda juga boleh membina corong penjualan, yang merupakan istilah pemasaran dalam talian untuk mesin penjualan pelbagai langkah automatik, dan menjual ebook anda secara automatik.  

5. Menjual kursus

Menjual kursus dalam talian digital adalah cara lain untuk menjana keuntungan dari blog. Kembangkan kursus intuitif dan bermanfaat yang menambah banyak nilai dan selebihnya akan berjalan lancar. Dengan memasukkan hati dan jiwa anda ke dalam kursus ini, anda boleh membiarkannya menjual secara automatik untuk anda, jalan lain untuk penghasilan pasif .

Kursus berfungsi dengan baik apabila berkaitan dengan kemahiran teknikal seperti pembangunan web, pemasaran digital, reka bentuk grafik dan sebagainya. Tetapi mereka juga berfungsi dalam format seperti kewangan, saham, pelaburan mata wang dan perakaunan. Cari apa yang anda mahukan dan lakukan usaha yang sewajarnya sebelum membina kursus anda. Kemudian membuat sesuatu yang jauh lebih baik daripada kursus lain di luar sana di pasar. 

6. Jual produk digital

Membuat produk digital adalah kaedah terbaik untuk mendapat keuntungan dari blog anda. Anda boleh menjual apa sahaja jenis produk maklumat digital di blog anda selagi selaras dengan kandungan anda. Anda boleh membina webinar untuk memasarkan produk anda dan menyampaikannya melalui kawasan ahli atau dengan cara lain yang boleh dimuat turun. 

Produk digital boleh menjadi gabungan video, panduan yang boleh dimuat turun, sumber, PDF, komponen perisian, SaaS dan lain-lain. Lakukan yang terbaik untuk membuat sesuatu yang membantu memenuhi keperluan atau kekosongan. Jangan meneka sendiri, kerana anda akan terkejut dengan berapa banyak wang yang anda dapat dengan menjual produk digital di blog anda. 

Berkaitan: Cara Menghasilkan Kandungan Berair yang Memikat Bola Mata

7. Menjual perkhidmatan bimbingan

Walaupun nampaknya perkhidmatan bimbingan menyusup ke setiap aspek pasar saat ini, menjual perkhidmatan bimbingan melalui blog anda pasti dapat menjadi prospek yang menguntungkan. Sama ada anda menetapkan diri anda sebagai pelatih kehidupan , jurulatih kerjaya atau jurulatih pengembangan perniagaan, anda dapat memperoleh pendapatan yang besar hanya dengan segelintir pelanggan. 

Tentukan sebilangan pakej, dan lakukan yang terbaik untuk memastikan bahawa anda menangani sebarang bantahan di muka. Pelanggan cenderung untuk meninggalkan proses pembelian apabila terlalu rumit, mereka harus meninggalkan laman web ini, membuat akaun atau sejumlah alasan lain menurut satu kajian oleh Baymard Institute . 

8. Tajaan yang selamat

Tajaan adalah cara terbaik untuk menjana wang dari blog anda, tetapi anda memerlukan lalu lintas jika anda akan menjualnya dengan jumlah wang yang banyak. Anda boleh membuat siaran tajaan selagi anda melabelnya sebagai tajaan. FTC mengetepikan pemasaran produk dan perkhidmatan, termasuk artikel yang ditaja sedangkan sebenarnya mereka disahkan sebagai organik. 

Anda harus berhati-hati dengan penajaan. Pastikan bahawa anda sudah bersedia dengan pembaca anda. Google juga mengambil berat tentang pautan tajaan dan akan menghukum anda jika anda menjual pautan dan juga menghukum laman web yang anda pautkan. Ringkasnya, tidak berbaloi, jadi selembar mungkin. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sedih apabila melihat dua keadaan berbeza di Pasar Borong Selayang.

kkm tarik keluar 10 ubat gastrik risiko kanser