26-6-2020 Wanita maut disambar buaya

Wanita maut disambar buaya


KALABAKAN: Seorang wanita maut apabila disambar buaya ketika sedang mencuci pakaian dan mandi di kawasan berhampiran sungai di Kampung Sungai Tuda Lama, di sini semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.50 pagi itu, Nurhayati Talib, 50-an, dipercayai turun bersendirian untuk mencuci pakaian di tebing sungai berkenaan sebelum hilang secara tiba-tiba.
Mangsa ditemukan di kawasan lumpur berhampiran lokasi kejadian oleh penduduk kampung yang turut membantu mencari sebaik mengetahui kehilangan mangsa.

Ketua Balai Bomba Tawau Zulbada Alior berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira pada jam 11.38 pagi sebelum lima anggota bomba dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Sebelum anggota tiba, Pasukan Bomba Sukarela (PBS) Kalabakan terlebih dahulu menjalankan operasi mencari dan menyelamat bersama penduduk kampung," katanya.

Beliau berkata, sebaik tiba di lokasi kejadian, mangsa telah ditemui oleh penduduk kampung tidak jauh dari tempat mangsa mencuci pakaian dan mandi.

"Mangsa ditemui dalam keadaan sempurna, namun setelah diperiksa terdapat beberapa kesan gigitan buaya pada bahagian tubuh badan mangsa.

"Selain PBS dan penduduk kampung, operasi turut dibantu oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan RELA," katanya.

Utusan borneo

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sedih apabila melihat dua keadaan berbeza di Pasar Borong Selayang.

kkm tarik keluar 10 ubat gastrik risiko kanser