MALAYSIA TIDAK IKTIRAF LESEN MEMANDU UNHCR .

KENYATAAN MEDIA 

LESEN MEMANDU UNHCR TIDAK SAH DIGUNAKAN UNTUK MEMANDU KENDERAAN DI MALAYSIA.
Lesen memandu Suruhanjaya Tinggi Bangsa-Bangsa Bersatu Mengenai Pelarian (UNHCR) yang digunakan oleh pemegang kad UNHCR adalah tidak sah digunakan untuk memandu apa jua jenis kenderaan bermotor di negara ini.

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Ia adalah selaras dengan Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Selain itu, pemegang kad UNHCR adalah tidak mempunyai sebarang status, hak dan asas untuk mengemukakan sebarang tuntutan kepada kerajaan Malaysia,” 

JPJ sentiasa komited dalam memastikan kedaulatan undang-undang sentiasa terpelihara dan tidak sesekali berkompromi terhadap apa jua pelanggaran peraturan jalan raya telah ditetapkan. 

Sumber: Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia

Ulasan

  1. Sekitar kawasan sg.sekamat,kajang terdapat ramai warga unhcr yang menunggang motosikal roda tiga,adakah mereka berlesen.....sebelum ini tiada sebarang tindakan.

    BalasPadam
  2. Ramai warga asing guna basikal dan motor roda tiga utk cari barang terbuang. Selain isu lesen motor, mereka juga menyepah2kan barang2 buangan lain di tempat2 berkenaan. Mengotorkan.

    BalasPadam
  3. Memang pendatang unchr banyak .mengambil kesempatan menguna motor sikal beroda tiga.lagi menganggu penguna jalan raya yg lain.pihak berkuasa ambil tindakan JANGAN pandang ringan..atau tak kisah..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sedih apabila melihat dua keadaan berbeza di Pasar Borong Selayang.

kkm tarik keluar 10 ubat gastrik risiko kanser