Al Jazeera memburukkan Malaysia di mata dunia dengan menyebar berita fitnah PATI.

#trending

Al Jazeera memburukkan Malaysia di mata dunia dengan menyebar berita fitnah.  Walhal negara Malaysia adalah diantara 5 negara yang diiktiraf berjaya mengekang penularan virus tanpa penawar COVID-19.

Ini membuktikan media Aljazeera samada bertindak diatas kapasiti sendiri atau sebagai barua upahan pihak tertentu dalam dan luar negara, sentiasa sakit hati di atas kejayaan rakyat Malaysia mengekang covid19.



Isu warga asingnya dikatakan kerajaan Malaysia bertindak kejam dan tak perikemanusiaan terhadap hak mereka?. Tak cukup kejam lagikah sebelum ada wabak virus ni mereka masuk Malaysia sebahagian dari perlarian perang ni buat rumah kedua mereka disini? Yang meniaga tak diganggu, yang bukak kedai takde lesen, Yang dah jadi Ayahnda pertubuhan pun ada.

Tak cukup mesra alam lagikah rakyat Malaysia hingga dituduh perkauman?

Semalam Al-Jazeera menerbitkan sebuah dokumentari berdurasi 30 minit memaparkan langkah kerajaan Malaysia menangani Covid-19 yang menurut agensi berita antarabangsa itu sebagai menekan, tidak berperikemanusiaan dan bersifat prejudis terhadap warga asing. 

PKPD yang kerajaan Malaysia kuatkuasakan terutama di kawasan majoriti warga asing pula digambarkan sebagai brutal dengan operasi gaya junta.

Dokumentari tersebut boleh ditonton melalui link berikut :
  https://youtu.be/zyl_xsdpteI



Posting untuk di kenduri kan. Teruskan dislike dan laporkan ciapan berikut kepada Facebook.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3333853379981452&id=115795798453909



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sedih apabila melihat dua keadaan berbeza di Pasar Borong Selayang.

kkm tarik keluar 10 ubat gastrik risiko kanser